بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز

بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز

دریافت

بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 2441 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 85 امروزه استفاده از ترمزهای ضد بلوکه ABS به صورت استاندارد در اکثر اتومبیلها دیده می شود و کمپانی بوش از ابتدای سال 1987 تاکنون بیش از ده ملیون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS تولید و روانه بازار کرده است برای آگاهی از سیر تکامل ترمز اتومبیلها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحر قیمت فایل فقط 24,200 تومان مقدمه : مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز امروزه استفاده از ترمزهای ضد بلوکه ABS  به صورت استاندارد در اکثر اتومبیلها دیده می شود و کمپانی بوش از ابتدای سال 1987 تاکنون بیش از ده ملیون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS تولید و روانه بازار کرده است برای آگاهی از سیر تکامل ترمز اتومبیلها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحرکت درآوردن و یا ادامه حرکت اتومبیلها جالبتر از ترمز کردن به نظر می رسید و شاید کمتر کسی به ترمز اتومبیل و نقش حیاتی آن توجه نشان می داد . با ورق زدن برگهای تاریخ صنعت اتومبیل سازی و توقف در سال 1885 به زمانی می رسیم که کارل بنز برای نخستین بار از لنتهای ترمز چوبی و دیسکها یا صفحه های تسمه ای برای متوقف کردن اتومبیل های ساخت خود ، استفاده کرد کارل بنز این ایده را دقیقا ً از روی قطارها یا لوکوموتیوهای آن زمان کپی کرده بود بتدریج راه حلهای دیگری برای توقف اتومبیل توسط مبتکرین در این زمینه بکار بسته شد مثلا ً ترمزهای دایملر که شامل یک کابل فولادی بود و به دور یک صفحه فلزی در قسمت درونی چرخ پیچیده شده بود و در زمانی که این کابل کشیده می شد پس از مدتی وسیله نقلیه را مجبور به توقف می کرد ولی یکی از بزرگترین معایب اینگونه ترمزها این بود که در زمانی که راننده اتومبیل خود را در سر بالایی متوقف می کرد درست پس از توقف ، از فشار این کابل کاسته و خودرو به طرف عقب کشیده می شد بعدها راه حلی برای این مشکل پیدا شد و آن راه حل این بود که به وسیله یک اهرم بلند نیزه مانند که با بازوهای کششی در قسمت پشت اتومبیل در ارتباط بود درست در لحظه پس زدن خودرو این اهرم نیزه مانند به درون زمین فرو می رفت و اتومبیل را در سر بالایی متوقف می کرد . پیش از پایان قرن هجدهم فکر ساختن ترمزهای مؤثرتر وارد فازهای جدی تری شد و در سال 1895 ” فردریک لانکستر ” انگلیسی نوعی ترمز کلاچ مانند را برای متوقف کردن اتومبیل بکار برد ساختار این ترمز بدینگونه بود که یک کلاچ مخروطی شکل که دارای یک صفحه سایشی (اصطکاکی ) در پشت بود وظیفه برقراری ارتباط بین موتور و جعبه دنده را بعهده داشت در زمانی که این کلاچ بطرف عقب کشیده می شد ارتباط موتور وجعبه دنده با یکدیگر قطع می شد و هنگامی که بیشتر به طرف عقب کشیده می شد از طریق صفحه سایشی خود با یک دیسک مرتبط شده و اتومبیل را بحالت ایست وا می داشت بدین ترتیب می توان گفت که ترمز گیری در تمام خودروها از طریق دستگاه انتقال قدرت صورت می گرفت و این شروعی بود برای ترمزهای دیسکی . بکارگیری سیستمهای انتقال قدرت ترمز به شیوه هیدرولیکی در گذشته تنها در دوچرخه ها کاربرد داشت و در سال 1897 دو نفر بنامهای Bayley  و Brigg نخستین سیستم هیدرولیکی را برای وسائط نقلیه چهار چرخ ساخته و مورد بهره برداری قرار دادند در این سیستم فعالیت ترمزها با استفاده از نیروی فنر و عقب نشینی آنها بطریق هیدرولیک انجام می گرفت در سال 1897 آقای Herbert frood فعالیتهای خود را بیشتر بر روی مواد تشکیل دهنده آن چیزی که ما امروز آنرا لنتهای ترمز می نامیم قرار داد . وی در سال 1902 موفق به گشایش شرکتی به نام Frodo  گردید و در سال 1908 نخستین نمونه از لنت ترمزهای خود را که از ماده ای مقاوم به نام آزبست ساخته شده بود آماده فروش به خریداران نمود اینگونه لنتها تا سال 1921 مورد بهینه سازی قرار گرفتند و در این سال با استفاده از فن آوری ریخته گری از قیمتی ارزانتر از گذشته برخوردار گردیدند شاید ساخت لنتهای ترمز از Asbest که ماده ای مقاوم در برابر گرما است یک تحول اساسی در ساخت لنتهای ترمز باشد چرا که تا پیش از این زمان تنها از فلز در مقابل فلز ( دیسک و لنت ) استفاده می شد و شرکت بوگاتی نیز استفاده از فلز در برابر فلز را تا اواسط قرن بیستم همچنان مورد استفاده قرار می داد . تاریخ تولید ترمزهای دیسکی به سال 1896 باز می گردد در این سال شرکت union electicitats gesellscaft  با ساخت دیسکهای الکترومغناطیسی مجهز به یک صفحه فرسایشی نخستین گام را در این جهت برداشت طرز کار این سیستم بدین ترتیب بود که لنتهای ترمز با نیروی الکترومغناطیسی بطرف صفحه یا دیسک گردان فشرده و فشار لازم را برای توقف اتومبیل به دیسک ترمز وارد می آورند در سال 1901 آقای می باخ موفق به ساخت نوعی ترمز کاسه ای مجهز به لنتهای داخلی گردید این ترمزها در سال 1903 بر روی مرسدسهایی که دارای 40 اسب بخار نیز بودند مصرف گردید در همین سال کمپانی مرسدس نصب ترمز بر روی چرخهای جلو را نیز به عنوان وسایل اضافی و سفارشی به خریداران خود پیشنهاد می کرد . ولی هیچگاه از این وسیله سفارشی استقبال در خور توجهی نشد چرا که رانندگان آن زمان ترمز برای محور جلو خودرو را خطرناک می دانستند . ترمز اتومبیل ها برای هر چه کامل تر شدن راه دور و درازی را در پیش داشتند و فکر ساختن ترمزهای هیدرولیکی و با فشار روغن نیز عده ای را به خود مشغول داشت در سال 1908 آقای E.W.Weight  ترمزی را طراحی و ساخته بود که تقریبا ً چیزی بود شبیه ترمزهای امروزی یعنی استفاده از نیروی فشار روغن و هیدرولیک و بکارگیری سیلندر و پیستون برای ترمزها بدون شک ساخت ترمزهای هیدرولیکی گام مؤثری در زمینه بهینه سازی ترمزها محسوب می شد ولی این ترمزها نیز همچنان نقص داشته و افرادی نیز در فکر ساخت ترمزهای بهتر و یا سیستمهای کامل کننده و تقویت کننده ترمزهای هیدرولیکی بودند . در سال 1919 آقای PARRY THOMAS  نقشه و امکان ساخت بوستر ترمزها را مورد بررسی قرار داده بود این بوسترها در سال 1923 متولد شده و به واقعیت پیوستند ولی هنوز می باید زمان درازی بگذرد تا این سیستم های تقویت کننده عادی و بصورت استاندارد در آیند . در سال 1940 شرکت گیرلینگ برای خودروهای نظامی ترمزهای دیسکی طراحی و تولید نمود این ترمزها شباهت زیادی با صفحه کلاچ های امروزی داشته یعنی دارای دو پوشش سایشی در دو طرف دیسک بودند . سیستم ترمزهای هیدرولیکی همانگونه که می دانیم یکی از بهترین و مطمئن ترین ها است ولی اغلب این سیستم به صورت نخستین خود ( تک کاناله ) دارای عیب بزرگی بود بدین ترتیب که اگر هر گاه بدلیلی شکستگی جزئی در یکی از لوله های ترمز بوجود می آمد در اثر نشت مایع و یا ترمز و یا وارد شدن هوا در سیستم کلی ، تمام سیستم ترمز از حالت فعالیت خود بیرون آمده و خطر آفرین می شد. برای از میان برداشتن این عیب ، خودروسازان و یا شرکتهای تولید کننده سیستمهای ترمز مجبور به تقسیم کردن نیروی ترمز در دو مدار یا کانال جداگانه بودند بدین ترتیب که نیروی ترمز ( از طریق فشار هیدرولیک ) به دو بخش یکی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب تقسیم شدند . پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه و چهار کاناله ضد بلوکه ABS  در بیشتر اتومبیلها بصورت استاندارد وجود ندارد حال ما در این پروژه قصد داریم به بررسی قسمتهای مختلف ترمز ABS و معمولی بپردازیم و سپس در پایان این دو سیستم ترمز را با یکدیگر مقایسه کنیم . فصل اول : تجزیه سیستم های ترمز  هیدرولیکی 1-1-    ترمزهای هیدرولیکی بدون تقویت کننده : تنها نیرویی که در ترمزهای بدون تقویت کننده برای فشار دادن کفشک روی ترمز مورد استفاده قرار می گیرد نیروی پای راننده روی پدال ترمز است هیچ منبع انرژی دیگری مورد استفاده قرار نمی گیرد اینگونه ترمزها معمولا ً برای ماشینهای سبک تر و کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد نیرویی که بر پدال وارد می شود موجب جابجایی پدال می شود که در نتیجه آن میل انگشتی روی سیلندر اصلی فشار وارد می کند این اتصال پدال به این خاطر تعبیه شده است تا با ایجاد نیروی مکانیکی بین پدال و سینلدر اصلی ، پیستون سیلندر اصلی حرکت کند مساحت سطح مقطع سیلندر ترمز چرخ بیشتر از مساحت سطح مقطع سیلندر اصلی می باشد از آنجایی که میزان حرکت پیستون سیلندر اصلی با توجه به میزان حرکت پدال تعیین می شود پس رابطه بین سیلندر اصلی و سیلندر ترمز چرخ نیز محدود می شود به منظور حفظ نیروی پای راننده روی پدال کمتر از حد ماکزیمم که حدودا ً N445 (lb100) می باشد تقویت کننده ترمز که به صورت خلاء یا پمپهای فشار هستند تعبیه شده اند . (PI) خط فشار ترمز هیدرولیک که توسط فشار پای راننده روی پدال () تولید می شود را می توان به شکل زیر محاسبه کرد :                                                              (1-1) که در این فرمول داریم : Amc = مساحت سطح مقطع سیلندر اصلی ،   = نیروی پای راننده روی پدال و (lb)N  = نسبت بازوی پدال  = بازده بازوی پدال میزان معمول بازده بازوی پدال 8/0 می باشد که شامل بازده سیلندرهای اصلی به فنر بازگرداننده می باشد . نیروی ترمز () را برای هر اکسل با توجه به عوامل ترمز بصورت زیر محاسبه می کنیم .                                                        (1-2) که خواهیم داشت : = مساحت سینلدر ترمز چرخ BF = عوامل ترمزی = فشار بر روی پدال که برای متصل کردن کفشکهای ترمز به ترمز کفشکی یا ترمز دیسکی نیاز است R = شعاع لاستیکها ( چرخ ماشین ) (in)mm r = شعاع  مؤثر ترمز دیسکی یا کفشکی  (in)mm  = بازده سیلندر ترمز چرخ نیروی فشار جلویی که برای ترمزهای دیسکی در یک شرایط خوب مکانیکی استعمال می شود کمتر از 5/3 الی 5/7  برابر با (sto 10 psi) می باشد و حتی در برخی مواقع ممکن است اصلا ً به حساب نیاید فک ترمز شناور ترمزهای دیسکی که سطح کشویی آنها زنگ زده اند ممکن است نیروی فشار به جلوی بیشتری نیاز داشته باشند نیروی فشار به جلو در ترمزهای کفشکی با توجه به نیروی فنرهای بازگرداننده کفشکهای ترمز و با مساحت سیلندر ترمز چرخ محاسبه می شود که ممکن است تا حدود 70 الی   172 که برابر است با (psi250 الی 100 ) بشود بازده سیلندر ترمز چرخ تقریبا ً 96/0 در ترمزهای کفشکی و 98/0 در ترمزهای دیسکی می باشد . کاهش سرعت در چرخهای باز از جمع برآیند نیروی ترمز تمام اکسلها محاسبه می شود و یا                      (1-3) R و F که در ترمز دیده می شود مبین این امر است که پارامترهای ترمزهای چرخها که عبارتند از :  و BF و r باید برای ترمز چرخهای جلویی (F) و عقبی (R) محاسبه شوند اگر برای ترمز گرفتن بیش از دو اکسل مورد استقاده قرار بگیرند آنگاه پارامترهای جدیدی به سمت راست معادله (1-3) اضافه می شود . برای ماشینهایی که سوپاپ تنظیم دارند خط فشار ترمزهای عقبی و جلویی برای فشار بالای نقطه زانو یکسان نیست برای محاسبه خط فشار ترمزهای عقب و جلو می توانید از فرمول (1-11) استفاده نمایید . 1-2-    تجزیه سیستم تقویت کننده 1-2-1- نگاهی کلی سیستم های تقویت ترمز این امکان را به یک راننده معمولی ( از لحاظ هیکل) می دهد تا فقط با فشاری که روی پدال وارد می آورد پدال حرکت کند تقویت کننده ها و فاکتورهای مختلف آن باید با توجه به وسیله نقلیه موتوری باشند . موارد زیر باید در نصب تقویت کننده های ترمزی مورد توجه قرار بگیرد . 1-           تقویت کننده ها باید به اندازه کافی حساس باشند تا در مواقعی که فشار کمی روی پدال وارد می شوند بتوانند به خوبی اعمال ترمز را تنظیم کنند ( سطوحی که سطح مالش کمی دارند ) وقتی فشار وارده روی پدال ترمز کمتر از 13 تا 20 N( lb5 الی 3 ) باشد تقویت کننده های ترمز باید مورد استفاده قرار بگیرند . 2-           میزان فشار وارده بر پدال و کاهش سرعت باید به نحوی باشند که شخص قادر به تخمین زدن خشکی ترمز ها باشد . 3-           زمانی که تقویت کننده ها برای عمل کردن نیاز دارند باید کمتر از 1/0 ثانیه باشند تا در مواقعی که با حرکت (Ft/s 3) m/s1 پدال ترمز به یک ترمز فوری داریم ترمزها به موقع عمل کنند . 4-           انتقال نیرو از تقویت کننده ها به ترمزهای بدون تقویت کننده باید به نحوی باشد که شخص قادر باشد در مواقع ضروری تا جائیکه نیاز دارند روی پدال ترمز فشار بیشتری وارد کند . 5-           درصد اطمینان تقویت کننده باید بالا باشد تا احتمال عدم عملکرد صحیح آنها کاهش یابد عدم کارکرد تقویت کننده باعث دستپاچگی راننده خواهد شد و ممکن است شخص بر اثر سردرگمی در مواقع ضروری پایش را از روی پدال بردارد . وقتی که بر اثر عدم عملکرد تقویت کننده ها پدالها به سختی حرکت می کنند برخی رانندگان اینگونه تصور می کنند که کل سیستم ترمز ماشین دچار نقص شده و سرعت ماشین به حدی که مورد نیاز است کاسته نخواهد شد . 1-2-2- ترمز بوستردار( ترمزهای تقویت شده با خلاء) : ترمزهای هیدرولیکی تقویت شده با خلاء که به آنها ترمز بوستردار نیز می گویند از یک تقویت کننده خلائی به طوری که در تصویر 1-1 آمده ، استفاده می کنند تا به راننده با افزایش نیرو برای چسباندن کفشکهای ترمزی در ترمز کفشکی کمک کنند سیستم معمولی ، که به آنها mastervac  نیز می گویند دقیقا ً روی دیواره جداکننده موتور از اتاق سرنشین ، جلوی پای راننده بالا می روند این سیستم ها بین پدال پایی و سیلندر اصلی بالا می رود . نیروی کمکی نیروی فشار به جلو را ، که پیستون سیلندر اصلی را فعال می کند افزایش می دهد با تغییر فشار در پیستون تقویت کننده و یا دیافراگم خلاء و یا فشار کم در قسمت سیلندر اصلی ایجاد می شود . ( همچنین توسط فشار بالا یا اتمسفر یک در بخش ورودی نیز ، تولید می شود . میزان نیروی کمکی با توجه به میزان نیروی وارده روی پدال ترمز توسط دیسک واکنشی که در تصویر 1-2 نشان داده شده است تنظیم می شود قسمت مالشی دیسک واکنشی مانند مایع روغنی عمل می کند که تولید فشاری برابر روی تمام سطوحی که با آن در تماس هستند می کند نتیجه این است که میزان ورودی فشار جوی با توجه به میزان فشار به جلوی تنظیم شده روی پیستون سیلندر اصلی تنظیم می شود . خلایی که در مجرای مکش ورودی موتورهای اشتعال جرقه ای وجود دارند عموما ً برای فعال کردن بوسترها ( تقویت کننده ) کاملا ً کافی  می باشد موتورهای دیزل به خاطر کافی نبودن خلاء مجرای مکش آنها که ناشی از عدم وجود یک گلوگاه می باشد نیاز به یک پمپ خلاء دیگر دارند پمپهای خلاء به سه شکل پرده ای ، دیافراگمی و پیستونی هستند پمپ خلاء های مدل پرده ای برای تولید خلاء مورد نیاز ، نیازمند موتور دیزل روغنی می باشند با توجه به میزان کمک دهی محدود ، معمولا ً در سیلندرهای اصلی که حداکثر حجم آنها   6/24 می باشند مورد استفاده قرار می گیرند . شكل 1-1- سیلندر اصلی بوستر خلاء (Bendix ) 1-2-2-a- تجزیه تقویت کننده خلائی مدل Mastervac : ضریب تقویت کنندگی سیستم با توجه به ضریب نیروی فشار به جلو بر پیستون سیلندر اصلی با در نظر گرفتن فشاری که از طریق پدال بر تقویت کننده وارد می شود محاسبه می گردد .                                                                          (1-4) که در فرمول فوق   برابر است با نیروی تقویت کننده بر حسب N(lb) تقویت کننده های خلائی میزان کارآیی سیستم ترمز را در ماشینهای سنگین حدود هشت تا نه برابر و در ماشینهای کوچکتر سه تا چهار برابر افزایش می دهند بدین معنی که مثلا ً نیروی وارد بر پدال هشت برابر می شود اگر چه این میزان تقویت کننده باعث کارآیی بالای ترمز با فشار اندکی که روی پدال وارد می آورد می شود اما در مواقعی که تقویت کننده عمل نکند معمولا ً راننده قادر به وارد آوردن فشار لازم روی پدال برای کاهش مورد نظر وسیله نقلیه نخواهد بود .]3[ خط فشار ترمز توسط معادله ای تقریبا ً مشابه معادله (1-1) محاسبه می شود فقط این محاسبه بر اساس ضریب تقویت کنندگی (B) می باشد . ضریب تقویت کنندگی را می توان با ابعاد اولیه و پایه و نیروی فنرهایی که در mastervac  پایه مورد استفاده قرار می گیرند (تصویر 1-2 ) محاسبه نمود . شكل 1-2- یك دیافراگم متسروك Bendix در این محاسبه قطر خارجی دیسک واکنشی را با  و قطر پیستون واکنشی را با   نشان می دهیم در محاسباتی که در زیرانجام شده است برای یک mastervac یک دیافراگم پیستون دار با قطر mm203 می باشد قطر دیسکهای واکنشی و پیستون واکنشی mm7/30 و mm18 (in729/0 و in21/1 ) می باشد . که قطر نیروی فشار به جلو mm38/8 و Acm83/0 (in33/0) در نظر گرفته شده بود . نیروی تقویت کننده برای یک خلاء مؤثر  928/7 (psi5/11 ) ]80%                        از حداکثر [ و بازدهی مکانیکی 95/0 عبارت است از : نیروی مؤثر تقویت کننده  به خاطر نیروی مقاوم فنرهای بازگرداننده پیستون دیافراگم کمتر می شود بنابراین : که نیروی فنر بازگرداننده     فرض شده است این محاسبات نشان می دهد که بخش تقویت کننده تولید نیروی فشار به جلوی هیدرولیکی به میزان (5101b)2269N می کند . نیروی مقاومی که در برابر این نیروی فشار به جلو ایجاد می شود بعدها محاسبه خواهد شد دیسک واکنشی لاستیکی مانند یک مایع روغنی عمل می کند فشار دیسکی واکنشی        برابراست با نیروی مؤثر تقویت کننده تقسیم بر تفاضل مساحت سطح مقطع دیسک واکنشی  و پیستون واکنشی  : فشار کنترل  بر هر سطحی که با دیسک واکنشی درتماس باشد نیروی مقاوم وارد می کند به دلیل آنکه نیروی پیستون واکنشی به قسمتی از دیسک واکنشی داده  می شود نیروی پیستون واکنشی   که برابر است با فشار واکنشی ضرب در مساحت پیستون واکنشی  ، بنابراین ؛ نیروی پیستون واکنشی در مقابل نیروی فنرهای بازگرداننده پیستون واکنشی مقاومت می کند برای یک تقویت کنده خلاء با قطر  نیروی فنر بازگرداننده تقریبا ً        (151b)66.7N می باشد نتیجتا ً نیرویی که توسط پدال بر پیستون فشار به جلوی سیلندر اصلی وارد می شود برابر است با : 1298+66.1=1364N(290.7+15=305.71b) مجموع نیروی وارده بر پیستون سیلندر اصلی و در نتیجه نیروی تولید شده از فشار خط ترمز برابر است با مجموع نیروی مؤثر بوستر و نیروی پیستون واکنشی یا 2277+1298=3575N(5102+290.7=800.91b) در آخر نسبت تقویت کننده خلائی (B) توسط نسبت نیروی میله انگشتی وارده بر پیستون سیلندر اصلی تقسیم بر نیروی پیستون واکنشی محاسبه می شود . B=575 / 1298 = 2/75 [B=800/9/290/7=2/75] قیمت فایل فقط 24,200 تومان برچسب ها : ترمزهای هیدرولیکی بدون تقویت کننده , مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز , , , تجزیه سیستم های ترمز هیدرولیکی

  • دانلود 180 مقاله ISI عالی با موضوع مدیریت کیفیت جامع (TQM)

    دانلود 180 مقاله ISI عالی با موضوع مدیریت کیفیت جامع (TQM) دریافت دانلود 180 مقاله ISI عالی با موضوع مدیریت کیفیت جامع (TQM) این پکیج ارزشمند شامل 180 مقاله ISI عالی با موضوع مدیریت کیفیت جامع (TQM) ، و موضوعات…

  • پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

    پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه دریافت پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 79 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 41 دانلود پاورپوینت…

  • پلان ساختمان 4 طبقه دو واحدی متراژ پایین 468 متر

    پلان ساختمان 4 طبقه دو واحدی متراژ پایین 468 متر دریافت پلان ساختمان 4 طبقه دو واحدی متراژ پایین 468 متر دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 274 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پلان ساختمان 4 طبقه…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان زرین دشت

    نقشه کاربری اراضی شهرستان زرین دشت دریافت نقشه کاربری اراضی شهرستان زرین دشت شیپ فایل کاربری اراضی شهرستان زرین دشت (واقع در استان فارس) مشخصات سیستم تصویر Geographic Coordinate System GCS_WGS_1984 Datum D_WGS_1984 Prime Meridian Greenwich Angular Unit Degree دسته…

  • طرح لایه باز عرق گیاهی شیرین بیان

    طرح لایه باز عرق گیاهی شیرین بیان دریافت طرح لایه باز عرق گیاهی شیرین بیان دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 4208 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 برچسب لایه باز شیرین بیان…

  • خلاصه درس هیدرولیک عمران به همراه تست

    خلاصه درس هیدرولیک عمران به همراه تست دریافت خلاصه درس هیدرولیک عمران به همراه تست دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 1660 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47 خلاصه درس هیدرولیک عمران به همراه تست قیمت فایل فقط…

  • دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار (فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)

    دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار (فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش) دریافت دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار (فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش) دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت…

  • فایل اتوکد پلان معماری تیپ طبقات آپارتمان مسکونی 5 طبقه کامل قابل ویرایش

    فایل اتوکد پلان معماری تیپ طبقات آپارتمان مسکونی 5 طبقه کامل قابل ویرایش دریافت فایل اتوکد پلان معماری تیپ طبقات آپارتمان مسکونی 5 طبقه کامل قابل ویرایش نام فایل پلان معماری فرمت dwg (اتوکد ۲۰۰۷ و بالاتر) دسته بندی معماری…

  • پاورپوینت درس سیزدهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی( حرکت های زمین )

    پاورپوینت درس سیزدهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی( حرکت های زمین ) دریافت پاورپوینت درس سیزدهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی( حرکت های زمین ) پاورپوینت آموزش درس سیزدهم ، کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی (حرکت های…

  • طرح برچسب گلاب قالب دار (طراحی شده با فتوشاپ)

    طرح برچسب گلاب قالب دار (طراحی شده با فتوشاپ) دریافت طرح برچسب گلاب قالب دار (طراحی شده با فتوشاپ) دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 4909 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 برچسب…

  • دانلود تحقیق کارخانه کابل مسین

    دانلود تحقیق کارخانه کابل مسین دریافت دانلود تحقیق کارخانه کابل مسین دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 94 موسسین و مدیران شركت كابل سین از سال 1358 فعالیت خود را…

  • تحقیق در مورد آلبرت انیشتین

    تحقیق در مورد آلبرت انیشتین دریافت تحقیق در مورد آلبرت انیشتین دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 11 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 آلبرت انیشتین قیمت فایل فقط 9,900 تومان زندگی نامه ی آقای آلبرت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 100 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50 مبانی نظری…

  • دانلود تحقیق میراث فرهنگی و حقوق بشر

    دانلود تحقیق میراث فرهنگی و حقوق بشر دریافت دانلود تحقیق میراث فرهنگی و حقوق بشر دسته: باستان شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 30 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 امروزه در مطبوعات و رسانه ها و حتی مجامع…

  • تحقیق تجزیه و تحلیل كاربرگ حسابرسی

    تحقیق تجزیه و تحلیل كاربرگ حسابرسی دریافت تحقیق تجزیه و تحلیل كاربرگ حسابرسی حسابرسی،کار قضاوتی در رابطه با جمع آوری وارزیابی شواهد است وهیچ دستورآلعملی نمی تواند ونباید جایگزین (( قضاوت حرفه ای )) حسابرسان شود با وجود این، حسابرسان…

  • تجارت‌ الكترونیك‌ چیست؟

    تجارت‌ الكترونیك‌ چیست؟ دریافت تجارت‌ الكترونیك‌ چیست؟ دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 29 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 ‌تجارت‌ الكترونیك‌ واژه‌ای‌ است‌ كه‌ امروزه‌ در مقالات‌ و ادبیات‌ بازرگانی‌ و تجارت‌ و رسانه‌های‌ عمومی‌…

  • طرح لایه باز عرقیات گیاهی گلاب

    طرح لایه باز عرقیات گیاهی گلاب دریافت طرح لایه باز عرقیات گیاهی گلاب دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 3493 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 طرح لایه باز عرقیات گیاهی (‌گاوزبان) عرقیات…

  • کارت پستال تبریک تولد طراحی شده با فتوشاپ

    کارت پستال تبریک تولد طراحی شده با فتوشاپ دریافت کارت پستال تبریک تولد طراحی شده با فتوشاپ دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 2236 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 کارت تبریک تولد…

  • مقاله آشنایی با كارآفرینی

    مقاله آشنایی با كارآفرینی دریافت مقاله آشنایی با كارآفرینی دسته: بازاریابی و امور مالی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 مقاله آشنایی با كارآفرینی و اصول کارافرینی و اشتغال زایی قیمت فایل فقط…

  • چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تاریخچه کیفیت

    چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تاریخچه کیفیت دریافت چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تاریخچه کیفیت دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 88 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 32 چارچوب مبانی نظری…

  • گزارش کارآموزی شركت مینو

    گزارش کارآموزی شركت مینو دریافت گزارش کارآموزی شركت مینو دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 22 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 شركت صنعتی مینو یك شركت تولید كننده محصولات غذایی می باشد كه از…

  • پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی

    پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی دریافت پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1483 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 دانلود پاورپوینت با موضوع حسابداری و فرآیند سیاسی، در قالب ppt و در 37…

  • پاورپوینت بیمارستان

    پاورپوینت بیمارستان دریافت پاورپوینت بیمارستان دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 33265 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 184 این پاورپوینت برای رفاه حال دانشجویان عزیز معماری جمع آوری شده تا ذر وقت خود صرفه جویی کنند قیمت فایل…

  • پاورپوینت اسرار تجاری و حمایت از آنها

    پاورپوینت اسرار تجاری و حمایت از آنها دریافت پاورپوینت اسرار تجاری و حمایت از آنها دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1390 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 دانلود پاورپوینت اسرار تجاری و حمایت از آنها بررسی اسرار…

  • طراحی دیسپاچینگ فوق توزیع

    طراحی دیسپاچینگ فوق توزیع دریافت طراحی دیسپاچینگ فوق توزیع دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1041 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 85 با توجه به گسترش روز افزون شبکه و پستهای فوق توزیع و انتقال و ضرورت کنترل…

  • صفر تا 100 آموزش کاربردی ایکسل

    صفر تا 100 آموزش کاربردی ایکسل دریافت صفر تا 100 آموزش کاربردی ایکسل دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 26896 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 صفر تا 100 آموزش کاربردی ایکسل قیمت فایل فقط 7,700…

  • تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملكرد كاركنان

    تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملكرد كاركنان دریافت تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملكرد كاركنان دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 107 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 139 تحقیق بررسی چگونگی مدیریت…

  • پاورپوینت قوانین و مقررات مالی در مدیریت بودجه

    پاورپوینت قوانین و مقررات مالی در مدیریت بودجه دریافت پاورپوینت قوانین و مقررات مالی در مدیریت بودجه دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 938 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 دانلود پاورپوینت با موضوع قوانین و مقررات مالی…

  • دانلود مقاله سازمان یادگیرنده درسهای نو-تفكری برای مدیریت تغییر و توسعه مدیریتی

    دانلود مقاله سازمان یادگیرنده درسهای نو-تفكری برای مدیریت تغییر و توسعه مدیریتی دریافت دانلود مقاله سازمان یادگیرنده درسهای نو-تفكری برای مدیریت تغییر و توسعه مدیریتی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل:…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان مهر

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان مهر دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان مهر شیپ فایل مرز شهرستان مهر(واقع در استان فارس ) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به کیلومترمساحت…

  • لچ­ ها و حافظه ­های الکترونیک مولکولی

    لچ­ ها و حافظه ­های الکترونیک مولکولی دریافت لچ­ ها و حافظه ­های الکترونیک مولکولی مدارات، فن­آوری نانو، معماری، منطق، حافظه­ها، الکترونیک مولکولی دسته بندی مقالات ترجمه شده بازدید ها 59 فرمت فایل doc حجم فایل 593 کیلو بایت تعداد…

  • تحقیق در مورد عید غدیر

    تحقیق در مورد عید غدیر دریافت تحقیق در مورد عید غدیر دسته: معارف اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 109 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 تحقیق در مورد عید غدیر قیمت فایل فقط 13,200 تومان تحقیق در مورد…

  • معماری پست مدرن

    معماری پست مدرن دریافت معماری پست مدرن دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 1758 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 معماری پست مدرن قیمت فایل فقط 7,700 تومان تحقیق معماری پست مدرن دارای 17 صفحه و با فرمت…

  • دانلود فایل ورد Word تحقیق بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو

    دانلود فایل ورد Word تحقیق بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو دریافت دانلود فایل ورد Word تحقیق بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو مشخصات مقاله عنوان کامل بررسی شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو دسته مکانیک فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد…

  • تحقیق آمار معدل دانش آموزان

    تحقیق آمار معدل دانش آموزان دریافت تحقیق آمار معدل دانش آموزان تحقیق آمار معدل دانش آموزان دسته بندی آمار بازدید ها 141 فرمت فایل doc حجم فایل 93 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 30 14,300 تومان شاخص های مرکزی محل…