بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه
بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها
96
فرمت فایل
docx
حجم فایل
226 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
200
20,900 تومان
بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه دارای200صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش فهرست صفحه فصل اول : كلیات 1ـ1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2 1ـ2 بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6 1ـ3 اهمیت و ضرورت پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9 1ـ4 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 10 1ـ5 فرضیههای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 11 1ـ6 تعاریف عملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12 1ـ6 ـ1 نوع متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12 1ـ6 ـ2 مراحل اندازهگیری متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 1ـ6 ـ 3 تعریف متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 فصل دوم : ادبیات پژوهش 2ـ1 خلاقیت چیست ؟ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17 2ـ2 تعریف خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 20 2ـ3 روند شكل گیری خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 21 2ـ4 خصوصیات افراد خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 22 2ـ5 راههای پرورش خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 25 2ـ6 موانع خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 27 2ـ7 انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30 2ـ8 نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 33 2ـ9 محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 36 2ـ10 نقش تكرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 37 2ـ11 تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39 2ـ12 نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 41 2ـ13 تشویق عاملی كارساز در پرورش نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 44 2ـ14 نقش كودكستان و مراكز پیش دبستانی در بروز خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………. 46 2ـ15 نقش بازیهای كودكانه در پرورش خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 47 2ـ16 تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 49 2ـ17 مروری بر تحقیقات انجام شده …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 51 فصل سوم : روش پژوهش 3ـ1 نوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ2 جامعه آماری و ویژگیهای آن …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ3 روش نمونهگیری و حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ4 ابزار گردآوری دادهها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 72 فهرست صفحه فصل اول : كلیات 1ـ1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2 1ـ2 بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6 1ـ3 اهمیت و ضرورت پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9 1ـ4 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 10 1ـ5 فرضیههای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 11 1ـ6 تعاریف عملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 12 1ـ6 ـ1 نوع متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12 1ـ6 ـ2 مراحل اندازهگیری متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 1ـ6 ـ 3 تعریف متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 فصل دوم : ادبیات پژوهش 2ـ1 خلاقیت چیست ؟ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17 2ـ2 تعریف خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 20 2ـ3 روند شكل گیری خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 21 2ـ4 خصوصیات افراد خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 22 2ـ5 راههای پرورش خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 25 2ـ6 موانع خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 27 2ـ7 انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30 2ـ8 نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 33 2ـ9 محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 36 2ـ10 نقش تكرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 37 2ـ11 تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39 2ـ12 نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 41 2ـ13 تشویق عاملی كارساز در پرورش نوشتن خلاق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 44 2ـ14 نقش كودكستان و مراكز پیش دبستانی در بروز خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………. 46 2ـ15 نقش بازیهای كودكانه در پرورش خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 47 2ـ16 تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 49 2ـ17 مروری بر تحقیقات انجام شده …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 51 فصل سوم : روش پژوهش 3ـ1 نوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ2 جامعه آماری و ویژگیهای آن …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ3 روش نمونهگیری و حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 71 3ـ4 ابزار گردآوری دادهها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 72 فهرست صفحه جدول شماره 3 ـ1 دامنه نمره خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 76 جدول شماره 3 ـ2 دامنه نمره انگیزه پیشرفت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 76 جدول شماره 4 ـ 1 توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیها …………………………………………………………………………………………………………………………………… 78 جدول شماره 4 ـ2 توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیهای خلاق …………………………………………………………………………………………………………………… 80 جدول شماره 4 ـ3 توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی …………………………………………………………………………………………………………………. 80 جدول شماره 4 ـ4 توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی …………………………………………………….. 81 جدول شماره 4 ـ5 توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنیهای دختر به تفکیک خلاق و عادی …………………………………………………….. 82 جدول شماره 4 ـ6 توزیع فراوانی میزان علاقهمندی آزمودنیهای به امور فرهنگی هنری …………………………………………………………………………….. 84 جدول شماره 4 ـ7 توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی ……………………………………………………………………………………………………………………………. 84 جدول شماره 4 ـ8 توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازیهای کودکانه ……………………………………………………………………………………………. 85 جدول شماره 4 ـ9 توزیع فراوانی علاقهمندی پاسخگویان به بازیها …………………………………………………………………………………………………………………….. 86 جدول شماره 4 ـ10 توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری ………………………………………………………………………………………………………………… 86 جدول شماره 4 ـ11 توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها ………………………………………………………………………………………………………………. 87 جدول شماره 4 ـ12 میزان علاقهمندی دانشآموزان به مطالعه کتاب و روزنامه …………………………………………………………………………………………………….. 87 جدول شماره 4 ـ13 توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها ………………………………………………………………………………………………………….. 88 جدول شماره 4 ـ14 میزان علاقهمندی به شنیدن قصه و داستان …………………………………………………………………………………………………………………………………. 88 جدول شماره 4 ـ15 میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری …………………………………………………. 89 جدول شماره 4 ـ16 میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن ……………………………………………………………………………………………………………………. 90 جدول شماره 4 ـ17 توزیع فراوانی شرکت در دورههای آموزش ویژه …………………………………………………………………………………………………………………….. 90 جدول شماره 4 ـ18 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی ……………….. 91 جدول شماره 4 ـ19 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی …………………………… 91 جدول شماره 4 ـ20 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی … 92 جدول شماره 4 ـ21 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی . 93 جدول شماره 4 ـ22 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و … برای دانش آموزان خلاق و عادی 93 جدول شماره 4 ـ23 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی ……………………….. 94 جدول شماره 4 ـ24 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی …………………………………. 94 جدول شماره 4 ـ25 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی ………………………………………….. 95 جدول شماره 4 ـ26 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی …. 96 فهرست نمودارها نمودار ستونی 4ـ1 میزان خلاقیت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ……………………………………………………………………………………………… 79 نمودار ستونی 4ـ2 میزان انگیزه پیشرفت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………………………………….. 83 بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطهمطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطهافزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطهتحقیق مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه