مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دریافت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

102
فرمت فایل

docx
حجم فایل

171 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

101

22,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری     مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف   فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی  پژوهش   2-1:  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 13 2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف …………………………………………………………… 13 2-1-2:  تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………….. 16 2-1-3: حق شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 17 2-1-4: مفهوم شهروندی……………………………………………………………………………………………….. 18 2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام………………………………………………………………………………….. 19 2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران  …………………………………………………………………………… 22 2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر………………………………………………………….. 22 2-2: مفهوم شهروندی  …………………………………………………………………………………………………. 24 2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی……………………………………………………………………… 25 2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی…………………………………………………………………….. 25 2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی………………………………………………………………… 28 2-4: تاریخچه آموزش شهروندی……………………………………………………………………………………. 31 2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی…………………………………………………….. 33 2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس ………………………………………………. 33 2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر……………………………………………………………. 34 2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال…………………………………………….. 34 2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز………………………………………….. 35 2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس…………………………………….. 36 2-6: چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………… 36 2-7: ساختار حقوقی شهروندی………………………………………………………………………………………. 38 2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی……………………………………………………………………. 38 2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………….. 38 2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی……………………………………………………………….. 38 2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ………………………………………….. 39 2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی………………………………………………………………………………….. 39 2-8-1: حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………. 39 2-9:مولفه های حقوق شهروندی…………………………………………………………………………………….. 40 2-9-1: آزادی بیان………………………………………………………………………………………………………… 40 2-9-2: برخورداری از صلح…………………………………………………………………………………………… 42 2-9-3:حق برخورداری از امنیت……………………………………………………………………………………. 44 2-9-4:محیط زیست سالم…………………………………………………………………………………………….. 46 2-9-5: حق داشتن کار و حرفه………………………………………………………………………………………. 48 2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون………………………………………………………………………… 49 2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت…………………………………………………………………….. 50 2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده………………………………………………………………………….. 51 2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش…………………………………………………………………. 52 2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب……………………………………………………………………… 53 2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه…………………………………………………….. 54 2-9-12:حق برخورداری از  حق مالکیت………………………………………………………………………… 57 2-10:آموزش حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………. 59 2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش…………………………………………………………………………….. 60 2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی…………………………………………… 60 2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم………………………………………………………………………………………. 61 2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای……………………………………………………….. 61 2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی………………………. 61 2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………………………… 62 2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی……………………………………………………………………………… 64 2-14-1: آموزش رسمی ……………………………………………………………………………………………….. 65 2-14-2: آموزش غیر رسمی………………………………………………………………………………………….. 66 2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………… 67 2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی…………………………………………………………….. 68 2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی…………………………………………………. 70 2-18: برنامه ریزی درسی………………………………………………………………………………………………. 71 2-19: اجرای برنامه ریزی درسی…………………………………………………………………………………….. 73 2-20: تحلیل محتوا……………………………………………………………………………………………………….. 73 2-21: اصول انتخاب محتوا……………………………………………………………………………………………. 76 2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی…………………………………………………. 77 2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………………………. 78 2-24: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 78 2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………………………… 78 2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی………………………………………………………………………………………. 81 2-25: جمع بندی: ………………………………………………………………………………………………………..     -1 : مقدمه  در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد. 2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2]  از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره  امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:                                                                                        اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی                        برآورند غلامان او درخت از بیخ                        به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر   اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382). از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197). 2-1-2:تعریف شهروند شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است. 2-1-3:حق شهروندی        بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه  های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).       امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).       کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و … معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385). 2-1-4:مفهوم شهروندی  velloso   [67] مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظری تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفدانلودمبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظریپیشینه تحقیقتعریف ومفهوم حقوق شهروندیدر فرهنگ های مختلف

  • پاورپوینت بررسی مبانی کامپیوتر و برنامه سازی

    پاورپوینت بررسی مبانی کامپیوتر و برنامه سازی دریافت پاورپوینت بررسی مبانی کامپیوتر و برنامه سازی پاورپوینت بررسی مبانی کامپیوتر و برنامه سازی در 206 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل دسته بندی فنی و مهندسی بازدید ها…

  • جزوه بسیار کاربردی بازرسی جوش لوله

    جزوه بسیار کاربردی بازرسی جوش لوله دریافت جزوه بسیار کاربردی بازرسی جوش لوله دسته: صنایع نفت و گاز بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 4455 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 150 جزوه بسیار کاربردی بازرسی جوش لوله قیمت فایل فقط…

  • طرح توجیهی تولید حوله

    طرح توجیهی تولید حوله دریافت طرح توجیهی تولید حوله دسته: صنعتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 93 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 تولید حوله قیمت فایل فقط 7,700 تومان طرح توجیهی تولید حوله با ظرفیت 65 تن در…

  • دانلود مقاله روش اندازه گیری كلسیم در غذای دام

    دانلود مقاله روش اندازه گیری كلسیم در غذای دام دریافت دانلود مقاله روش اندازه گیری كلسیم در غذای دام دسته: دام و طیور بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 12 تعیین مقدار كلسیم در…

  • مقاله بررسی تكنیك های كشتی

    مقاله بررسی تكنیك های كشتی دریافت مقاله بررسی تكنیك های كشتی دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 62 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 مقاله بررسی تكنیك های كشتی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش قیمت…

  • محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران

    محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران دریافت محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 47 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 یكی از موارد مهم قابل بحث در جامعه امروزی ارتباط…

  • تحقیق کارشناسی برق مخابرات (تجهیزات IFF پسیو )

    تحقیق کارشناسی برق مخابرات (تجهیزات IFF پسیو ) دریافت تحقیق کارشناسی برق مخابرات (تجهیزات IFF پسیو ) تحقیق کارشناسی مخابرات کامل (تجهیزات IFF پسیو) دسته بندی مخابرات بازدید ها 254 فرمت فایل doc حجم فایل 828 کیلو بایت تعداد صفحات…

  • تحقیق کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل

    تحقیق کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل دریافت تحقیق کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل تحقیق کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی طرح…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کاشمر

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کاشمر دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کاشمر شیپ فایل مرز شهرستان کاشمر (واقع در استان خراسان رضوی) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به…

  • گزارش کارآموزی شرکت برق

    گزارش کارآموزی شرکت برق دریافت گزارش کارآموزی شرکت برق دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1570 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 52 مقدمه پیشرفت صنعتی ودرنتیجه ، بالا رفتن استاندارد زندگی بشرتوسعه منابع انرژی واستفاده…

  • دانلود گزارش کارآموزی حسابداری بخش اداره مالی مخابرات دکتر حسابی

    دانلود گزارش کارآموزی حسابداری بخش اداره مالی مخابرات دکتر حسابی دریافت دانلود گزارش کارآموزی حسابداری بخش اداره مالی مخابرات دکتر حسابی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری بخش اداره مالی مخابرات دکتر حسابی دسته بندی حسابداری بازدید ها 255 فرمت فایل docx…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان رامسر

    نقشه کاربری اراضی شهرستان رامسر دریافت نقشه کاربری اراضی شهرستان رامسر شیپ فایل کاربری اراضی شهرستان رامسر (واقع در استان مازندران ) مشخصات سیستم تصویر Geographic Coordinate System GCS_WGS_1984 Datum D_WGS_1984 Prime Meridian Greenwich Angular Unit Degree دسته بندی جغرافیا…

  • دانلود فایل ورد word تحقیق کنترل آشوب و جایگاه آن در مهندسی

    دانلود فایل ورد word تحقیق کنترل آشوب و جایگاه آن در مهندسی دریافت دانلود فایل ورد word تحقیق کنترل آشوب و جایگاه آن در مهندسی فـرمت DOC تعداد صفحات ۱۴۶ صفحه رشتــه برق الکترونیکخلاصه و اهداف تحقیقمحققین از حوزه های…

  • دانلود طرح توجیهی تولید شمع با شعله های رنگی

    دانلود طرح توجیهی تولید شمع با شعله های رنگی دریافت دانلود طرح توجیهی تولید شمع با شعله های رنگی دسته: کار و امور اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 78 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 9 طرح توجیهی تولید…

  • مطالعه و بررسی عوامل تاُثیرگذار بر روند رشد و توسعه كسب و كارهای خانوادگی

    مطالعه و بررسی عوامل تاُثیرگذار بر روند رشد و توسعه كسب و كارهای خانوادگی دریافت مطالعه و بررسی عوامل تاُثیرگذار بر روند رشد و توسعه كسب و كارهای خانوادگی پرسشنامه دارد منابع فارسی و لاتینخروجی نرم افزار چارچوب نظری قوی…

  • پاورپوینت بیانیه ماموریت، چشم انداز، ارزش ها

    پاورپوینت بیانیه ماموریت، چشم انداز، ارزش ها دریافت پاورپوینت بیانیه ماموریت، چشم انداز، ارزش ها دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 3370 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان بیانیه ماموریت، چشم انداز،…

  • دانلود تحقیق مروری بر کنترل برداری و کنترل مستقیم گشتاور

    دانلود تحقیق مروری بر کنترل برداری و کنترل مستقیم گشتاور دریافت دانلود تحقیق مروری بر کنترل برداری و کنترل مستقیم گشتاور دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 2432 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 استفاده از موتورهای جریان…

  • پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

    پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین دریافت پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 871 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 360 پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین، مولف راسل و نورویگ،…

  • پاورپوینت رشد قدرت در دستگاه عضلانی

    پاورپوینت رشد قدرت در دستگاه عضلانی دریافت پاورپوینت رشد قدرت در دستگاه عضلانی دسته: تربیت بدنی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 314 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 دانلود پاورپوینت با موضوع رشد قدرت در دستگاه عضلانی، در قالب…

  • نقشه دو و سه بعدی یک ساختمان مسکونی یک طبقه

    نقشه دو و سه بعدی یک ساختمان مسکونی یک طبقه دریافت نقشه دو و سه بعدی یک ساختمان مسکونی یک طبقه دسته: معماری بازدید: 52 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 2177 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 6 plan 3D قیمت فایل…

  • چی کار کنیم ریش و سبیلمان زود در بیاید

    چی کار کنیم ریش و سبیلمان زود در بیاید دریافت چی کار کنیم ریش و سبیلمان زود در بیاید دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 188 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 6 چی کار کنیم…

  • بررسی الگوریتم های مسیر یابی در شبکه های حسگر بیسیم

    بررسی الگوریتم های مسیر یابی در شبکه های حسگر بیسیم دریافت بررسی الگوریتم های مسیر یابی در شبکه های حسگر بیسیم این تحقیق در 121 صفحه و با فرمت ورد و بصورت کامل تهیه و تنظیم شده استکه نیاز به…

  • تحقیق کارآفرینی کارخانه ماکارانی 114شیروان

    تحقیق کارآفرینی کارخانه ماکارانی 114شیروان دریافت تحقیق کارآفرینی کارخانه ماکارانی 114شیروان تحقیق کارآفرینی کارخانه ماکارانی 114شیروان در 22 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 34 فرمت فایل doc حجم فایل 9.064 مگا بایت…

  • مقاله بررسی اقتصادی آلمان و آمریکا

    مقاله بررسی اقتصادی آلمان و آمریکا دریافت مقاله بررسی اقتصادی آلمان و آمریکا دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 25 مقاله بررسی اقتصادی المان و امریکا قیمت فایل فقط 7,700 تومان *مقاله…

  • تحقیق مبلمان شهری

    تحقیق مبلمان شهری دریافت تحقیق مبلمان شهری مقدمه مبلمان شهری از جمله عناصر سازنده فضای شهری محسوب می شود كه كمیت و كیفیت زیبایی،راحتی ،دوام و محل استقرار آن نقش بسیار اساسی در دستیابی به شهری زیبا و سالم دارد…

  • دانلود راه های مقاوم سازی ساختمان ها 10 ص

    دانلود راه های مقاوم سازی ساختمان ها 10 ص دریافت دانلود راه های مقاوم سازی ساختمان ها 10 ص دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 31 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 دانلود راه های مقاوم سازی ساختمان…

  • پاورپوینت آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری

    پاورپوینت آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری دریافت پاورپوینت آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 17638 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 پاورپوینت آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری…

  • پروپوزال برنامه ریزی منابع در محاسبات ابری

    پروپوزال برنامه ریزی منابع در محاسبات ابری دریافت پروپوزال برنامه ریزی منابع در محاسبات ابری منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است به عبارت دیگر…

  • پاورپوینت عروس دریایی

    پاورپوینت عروس دریایی دریافت پاورپوینت عروس دریایی دسته: شیلات بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 13857 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 دانلود پاورپوینت عروس دریایی بررسی عروس دریایی پاورپوینت جامع و کامل عروس دریایی کاملترین پاورپوینت عروس دریایی پکیج…

  • تحقیق بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه

    تحقیق بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه دریافت تحقیق بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه از مشهورات در فقه، لزوم تعیین قطعى ثمن و علم طرفین به آن در هنگام انعقاد قرارداد بیع است بطورى که اگر چنین…

  • دانلود فون لایه باز نوروز 97 سری چهارم

    دانلود فون لایه باز نوروز 97 سری چهارم دریافت دانلود فون لایه باز نوروز 97 سری چهارم دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 20822 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 فون لایه باز…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 779 کیلوبایت تعداد صفحات…

  • فایل شبیه سازی موجبر

    فایل شبیه سازی موجبر دریافت فایل شبیه سازی موجبر دسته: برنامه نویسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 9945 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 2 پروژه دانشجویی طراحی موجبر های مستطیلی با نرم افزار wr 62 wr 90 hfss قیمت…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع دریافت مبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع مبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع دسته بندی مدیریت بازدید ها 85 فرمت فایل doc حجم فایل 90 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 29…

  • جزییات اجرایی و جداول استاندارد برق 1

    جزییات اجرایی و جداول استاندارد برق 1 دریافت جزییات اجرایی و جداول استاندارد برق 1 دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: dwg حجم فایل: 43 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 دانلود جزییات اجرایی و جداول استاندارد برق 1 قیمت فایل…